У 3-4 року діти зазвичай вже самі починають роздягатися і одягатися. Значить, пора привчати дитину акуратно складати свій одяг, взуття. Адже Ваш малюк не хоче, щоб його нова красива сукня швидко постаріло.
Вам доведеться щодня спостерігати, як дитина справляється з новою для себе обов'язком: вішати на «плічки» плаття. Потім залишиться перетворити ці навички в звичку вдягатися і стежити за своїм одягом. Також привчають вмиватися, мити руки перед їжею, чистити зуби. Правда, Ваші діти деякий час будуть мати потребу в до контролі з боку батьків.
У цьому ж віці засвоюються навички шанобливого ставлення до оточуючих. Батьки показують приклад своїм дітям. У 5-6 років дітям неважко вітатися і прощатися при зустрічі, дякувати, дотримуватися тиші, коли хтось відпочиває.
Вступаючи до школи, дитина починає нове життя, яка пов'язана з формуванням більш складних навичок та навичок: своєчасно приходити до школи, тримати в порядку робоче місце, правильно сидіти за партою, піднімати руку, правильно звертатися до вчителя. Ці навички виробляються у школярів з перших днів перебування в школі, але успішно закріплюються, коли батьки допомагають дітям слідувати новим правилам поведінки. Вже в молодшому шкільному віці діти повинні привчитися дотримуватися цілий ряд правил поведінки на вулиці, у громадських місцях.
Поступово за допомогою дорослих діти до 10-12 років засвоюють основні правила культурної поведінки. Але культурним прийнято вважати не того, хто знає, як себе вести, а того, хто правильно себе веде. Як писав Лев Тоні Канал «загальна інтелігентність, внутрішня культура людини вгадується в багатьох її проявах. І по тому, наскільки широкі інтереси його і куди вони спрямовані, і по тому, як тримається людина в суспільстві, як розмовляє, як оцінює ті чи інші явища в житті, як стежить за своїм житлом ».
Звичайно, перші уявлення про культуру поведінки, перші звички у дітей складаються під впливом домашньої обстановки. Тому дуже важливо дбати про культуру свого побуту і про безперервне зростання культури своєї поведінки. Метод переконання, особистий приклад у поєднанні з вимогливістю і контролем повинні бути в основі виховання у дітей внутрішньої дисципліни. Якщо ж батько й мати втратили час для формування відповідних хороших манер, то в дитини зароджуються шкідливі звички.
Сприятливим грунтом для цього служить неробство. Пустопорожнє чоловік розкидає свого часу направо і наліво, тому що у нього немає звичаю економити його. Однак вчити доброму ніколи не пізно! Для початку усуньте причини виникнення поганих звичок. Наберіться терпіння і запам'ятайте, що викорінити сформовану звичку швидко не можна. Вам знадобиться протягом довгого часу контролювати дитину, щоб допомогти йому отримати перемогу над своєю поганою звичкою. Будьте уважні до своїх дітей! Тоді Вам не доведеться вести боротьбу з їх поганими звичками.
|