П`ятниця, 29.03.2024, 11:48Вітаю Вас Гость | RSS
Тошківський НВК "ЗНЗ-ДНЗ"
Форма входу
Погода

вологість:

тиск:

вітер:

вологість:

тиск:

вітер:

вологість:

тиск:

вітер:

Калькулятор

Каталог статей


Головна » Статті » На допомогу вчителям

Формування системи морально-етичного виховання в класному колективі

ЗМІСТ

І розділ.

Загальні поняття морально-етичного виховання.

ІІ розділ.

Принципи, форми і методи морально-етичного виховання.

ІІІ розділ.

Методичні рекомендації для класного керівника у морально-етичному вихованні.

ІV розділ.

Правила спілкування для школярів та педагогів.

V розділ.

Результати морально-етичного виховання.

І розділ.

Загальні поняття морально-етичного виховання.

Треба так впливати на свідомість і почуття вихованців, щоб вони переживали привабливість добра і нетерпимість до зла, щоб уже в ранньому дитинстві їх полонила краса людської поведінки, щоб дитина сама прагнула до щастя бути морально красивою…

Василь Сухомлинський

Завдання школи – на основі моральних цінностей, створених, здобутих, завойованих старшими поколіннями, створювати реальні моральні, високоідейні, громадянські відносини в колективі.

Моральні цінності повинні стати особистим духовним багатством кожного вихованця. Цього досягають за умови, коли моральна ідея, розкрита перед розумом і серцем вихованця в яскравому образі, пробуджує в нього глибокі морально-етичні почуття. Морально-етичне виховання – це спільна діяльність школи і сім’ї формування стійких моральних якостей, почуттів, навичок і звичок поведінки на основі засвоєння ідеалів, норм і принципів моралі, а саме:

-усвідомлена любов до Батьківщини, стійкий інтерес до минулого, сьогодення і майбутнього рідного краю, почуття любові і поваги до рідного народу, мови, дбайливе ставлення до природи і збільшення її багатств;

- уміння жити і працювати в суспільстві;

- потреба брати активну участь у громадському житті свого класу, школи, міста, країни;

- усвідомлення основних принципів гуманізму;

- розуміння високої цінності людського життя, прагнення будувати свої взаємини з людьми за законами совісті, добра і справедливості;

- здатність до співпереживання, шляхетності і щедрості;

- потреба захистити слабкого, допомогти відстаючому, уміння поважати честь і гідність людини;

- дбайливе і людяне ставлення до природи, тваринного і рослинного світу;

- розуміння морально-етичної основи культури поведінки, гармонійного поєднання культури поведінки з моральною вихованістю;

- потреба знати основні правила повсякденного етикету і бажання виконувати їх, уміння поводитися згідно правил культури поведінки;

- почуття міри і такту в спілкуванні з людьми.

ІІ розділ.

Принципи, форми і методи морально-етичного виховання.

Одне із завдань морально-етичного виховання в школі – правильно організувати діяльність дитини.

Тому важливо вивчити способи організації морально-етичного виховання (принципи, форми і методи).

Принципи морального виховання

Принцип гуманістичної цілеспрямованості вимагає формування у школярів моральної свідомості, розвитку почуттів, вироблення поваги і звичок моральної поведінки у відповідності з вимогами і нормами вироблених людством загальнолюдських моральних цінностей.

Принцип зв’язку виховання з життям зобов’язує вчителів знайомити учнів не лише з життям суспільства, а й активно залучати школярів до його перетворення на краще.

Принцип виховання у праці передбачає залучення дітей до активної трудової діяльності.

Принцип виховання в колективі вимагає організації в процесі морального виховання спільної діяльності, колективних зусиль у розв’язанні спільних завдань, що стоять перед школою, класним колективом.

Принцип індивідуалізації виховання передбачає розкриття в дитині кращих духовних і морально-етичних можливостей, здібностей, задатків і талантів; високу вимогливість і велику повагу до особистості вихованця.

Принцип систематичності і послідовності полягає в розкритті завдань і змісту морального виховання, у використанні методів його здійснення.

Форма виховання – це спосіб організації виховного процесу Класифікують форми виховання залежно від кількості вихованців:

- фронтальна (охоплено весь клас);

- групова (не великі групи);

- індивідуальна (окремі учні).

Правомірна і класифікація форм організації виховної діяльності залежно від методів виховання:

- словесна форма (збори, лекції, доповіді, диспути, зустрічі);

- практична форма (походи, екскурсії, спартакіади, Олімпіади,конкурси);

- наочна форма (шкільні музеї, виставки різних жанрів, тематичні стенди та ін.)

Методи виховання – способи впливу вихователів на вихованців й організація діяльності.

Метод переконання.

Форми роботи:

- класні години;

- бесіди;

- читацькі конференції;

- диспути.

ІІІ розділ.

Методичні рекомендації класному керівнику.

З метою виховання моральних якостей у дітей вихователь має використовувати:

- дидактичні вправи, проблемні ситуації спрямовані на розвиток емоційної сфери, вправи та ігри на розвиток емпатії;

- ігри на невербальну та безпредметну взаємодію;

- вправи на розвиток комунікативних здібностей та навичок спільної діяльності у дітей, розуміння індивідуальних особливостей інших людей, усвідомлення відносин у сім’ї, формування адекватної самооцінки.

Особлива роль у вихованні моральних якостей відводиться роботі з художніми творами.

Поряд з традиційними важливо використовувати і новітні технології:

- психогімнастику;

- психологічні ігри;

- моделювання та програвання ситуацій;

- проекти порятунку;

- творчі завдання;

- етюди;

- тренінги емоцій;

- енергетичні вправи;

- психологічний малюнок;

- графічну символіку.

ІV розділ.

Правила спілкування для школярів та педагогів.

- вітати усіх і кожного при зустрічі;

- при зверненні до людини називати його на ім’я;

- надавати допомогу кожному, хто її потребує;

- бути доброзичливими з усіма;

- поважати кожну людину;

- допускається право кожного (у тому числі і педагога) на помилку, невдачу у діяльності, поведінці;

- не можна зазіхати на іншу людину.

V розділ.

Результати морально-етичного виховання.

Результати морально-естетичного виховання характеризуються такими поняттями

Моральна спрямованість

Моральна свідомість

Моральні звички

Моральні почуття

Моральні переконання

Моральність

Мораль

Усе шкільне навчання і все шкільне життя, мають бути пройняті розумним і моральним началом. "У школі повинні панувати серйозність, що допускає жарт, але не перетворює всієї справи в жарт, ласкавість без нудотності, справедливість без причетності, доброти без слабості, порядок без педантизму і, головне, постійна розумна діяльність. Тоді добрі почуття й прагнення самі собою розів’ються у дітей, а початки поганих схильностей, набуті, можливо, раніше, потроху згладяться”.

К. Д. Ушинський.

Категорія: На допомогу вчителям | Додав: Admin (06.02.2014)
Переглядів: 2231 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 1
1 Sergorabs  
0
<a href=http://zmkshop.ru/tseny/>строительство 2 х этажного промышленного объекта</a>

Ім`я *:
Email *:
Код *:
Час
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Фото природи